انواع روشنایی منزل

انواع روشنایی منزل

استفاده از انواع روشنایی منزل، به وسعت و دکوراسیون فضای منزل بستگی دارد که هر فرد می‌تواند طبق سلیقه خود برای روشنایی و نورپردازی منزل خود از مدل های مختلف چراغ های روشنایی مخصوص استفاده کند. افراد برای روشنایی و نورپردازی منزل خود از بهترین و مناسب ترین انواع روشنایی منزل استفاده میکنند انواع روشنایی منزل دارای انواع مختلفی هست که هر کدام کاربرد منحصر به فردی دارد در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

صنایع روشنایی شیک سازان، باکیفیت ترین محصولات روشنایی منزل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

اصول انواع روشنایی منزل

روشنایی منزل نقش مهمی در دکوراسیون و نورپردازی منزل دارد که دارای انواع مختلفی است:

روشنایی منزل به سه قسمت تقسیم می‌شود:

  • روشنایی طبیعی

به نورهایی می‌گویند که فضای منزل را به صورت طبیعی روشن می‌کند.

اینگونه روشنایی ها، شامل نورهایی هست که منزل با نور بیرون روشن می‌کند و نور از طریق پنجره به منزل تابیده می‌شود.

نورهای طبیعی شامل نورهای خورشید یا ماه، چراغ های کوچک فانوسی که در تراس یا حیاط منزل، لامپ های نورافکن و … در محیط بیرون منزل نصب می‌شود و نور آن به داخل منزل منعکس می‌شود.

  • روشنایی محیطی

چراغ هایی با نور زیاد مانند چراغ های دیواری، لوسترها، چراغ های سقفی توکار و روکار و …  که نور زیادی دارند و نور کل فضای محیط را تامین می‌کنند روشنایی محیطی نام دارد که  بیشتر برای پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می‌شود.

  • روشنایی تاکیدی یا وظیفه ای

چراغ های روشنایی مانند لامپ های آویز، آباژور، چراغ خواب یا مطالعه، لامپ های هالوژن و …  که فقط قسمتی از محیط را روشن می‌کند که این‌گونه نورها روشنایی کمتری دارند و برای تزیین از آنها استفاد می‌شود.

انواع چراغ های روشنایی منزل

معرفی چراغ های مناسب برای انواع روشنایی منزل

برای نورپردازی هر بخش از منزل خود نظیر پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس حمام و دستشویی و … باید از  لوازم روشنایی مناسبی استفاده کنید. برای روشنایی  قسمت های مختلف منزل باید از تجهیزات  و چراغ های روشنایی مخصوص استفاده کرد.

انواع چراغ روشنایی منزل برای پذیرایی

پذیرایی یکی از مکان های مهم منزل می‌باشد که اعضای خانواده برای دورهمی، مهمانی و تماشای تلویزیون از این فضا استفاده می‌کنند به همین خاطر اصول روشنایی و دکوراسیون آن باید به خوبی رعایت شود.

برای روشنایی پذیرایی باید تلفیقی از انواع روشنایی های تاکیدی، محیطی و طبیعی و از چراغ هایی که نورهای ملایم  بیشتری دارند استفاده کنید.

چراغ های مناسب برای روشنایی پذیرایی شامل:

  • لوستر: لوستر از چندین لامپ اشکی تشکیل می‌شود و علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد در روشنایی محیط تاثیر بسیار مهمی می‌گذارد. همچنین میتوانید روشنایی لوستر خود از ترکیب لامپ های ملایم و رنگی استفاده کنید.
  • چراغ دیواری: استفاده از چراغ های دیواری در پذیرایی بخشی از محیط را روشن می‌کند و بیشتر می‌توان در دیوار بالای مبل یا میز از این چراغ ها استفاده کرد.
  • لامپ هالوژن: لامپ های هالوژن نورکمی دارد و بیشتر برای تزیین در اطراف سقف پذیرایی از این لامپ ها می‌توان استفاده کرد

انواع چراغ روشنایی منزل برای آشپزخانه

یکی دیگر از مکان های پرکاربرد منزل می‌باشد که برای روشنایی فضای آشپزخانه و کابینت ها از لامپ و چراغ های روشنایی مخصوص استفاده کرد. از جمله چراغ های روشنایی مخصوص آشپزخانه شامل موارد زیر است:

  • استفاده از چراغ آویز دارای نور ملایم و بیشتر، باعث میشود کل فضای آشپزخانه روشن شود و باید در سقف مرکز  آشپزخانه نصب شود
  • چراغ و لامپ های کوچک مخصوص کابینت، علاوه بر روشنایی باعث زیبایی و برجسته سازی کابینت آشپزخانه میشود
  • لامپ های ریلی یا هالوژن در بالای کانتر آشپزخانه در زیبایی و نورپردازی آشپرخانه نقش مهمی را ایفا میکند
  • بهتر است در هنگام خرید منزل آشپزخانه هایی را انتخاب کنید که پنجره داشته باشد تا بتوانید از روشنایی طبیعی آن در روز استفاده کنید
  • برای روشنایی آشپزخانه از لامپ های کم مصرف دارای نور قوی استفاده کنید

انواع چراغ روشنایی منزل برای اتاق خواب

اتاق خواب مکانی برای استراحت و مطالعه اعضای خانواده میباشد به همین دلیل برای روشنایی آن باید از چراغ هایی با نورملایم استفاده کنید که نور متناسبی را به محیط ببخشید. از لامپ هایی که میتوان برای اتاق خواب استفاده کرد:

  • چراغ آویز سقفی: قابل نصب در سقف اتاق خواب
  • چراغ خواب
  • چراغ دیواری یا لامپ  فلورسنت: قابل نصب بر بالای میز آرایش
  • چراغ مطالعه: مناسب برای میز مطالعه

انواع چراغ روشنایی منزل  برای حمام و دستشویی

برای روشنایی و نورپردازی حمام و دستشویی بیشتر از لامپ حبابی ضد آب باید استفاده کنید

استفاده از لامپ های کوچک ال ای دی برای روشنایی آیینه حمام و دستشویی بسیار مناسب است.

سخن پایانی

رعایت اصول انواع روشنایی برای منزل یکی از اصول مهمی است که برای نورپردازی منزل باید درنظر گرفت و از باکیفیت ترین چراغ های روشنایی با طول عمر بالا و مصرف انرژی کمتر استفاده کنید

صنایع روشنایی شیک سازان، در زمینه انواع چراغ های روشنایی مخصوص منزل و دکوراسیون حیاط و باغ فعالیت دارد و محصولات را از بهترین تولیدکنندگان تامین میکند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره مربوطه در سایت تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *