چراغ دیواری برای حیاط

چراغ دیواری برای حیاط

روشنایی مساله ای است که برای هر محیط تاریکی حائز اهمیت است. در نتیجه روشن سازی فضای باغ، باغچه و حیاط نیز در طول شب مساله ای بسیار با اهمیت می باشد که باید به آن توجه شود از این رو چراغ دیواری برای حیاط محصولی است که می توان برای ایجاد روشنایی در فضاهای مختلفی نظیر: باغ، باغچه، حیاط، ویلا، پارکینگ و … استفاده کرد. این محصول نه تنها برای ایجاد روشنایی و نورپردازی حیاط در چنین محیط هایی بلکه برای روشنایی فضاهای باز عمومی نیز قابل استفاده است. با صنایع روشنایی شیک سازان همراه باشید

انواع چراغ دیواری برای حیاط

این محصول کاربردی دارای انواع بسیار مختلفی است و توسط شرکت های متفاوتی مانند: شرکت روشنایی شعاع تولید و به بازار عرضه می شود.

چراغ دیواری حیاطی مدرن

چراغ های مدرن معمولا به گروهی از چراغ های دیواری گفته می شود که دارای طراحی مدرنی هستند و به عبارت دیگر مبنای  نام گذاری آنها بر اساس طراحی مدرن آنها است.

استفاده از این چراغ ها برای حیاط ها و باغ هایی مناسب است که بر اساس سبک های مدرن و امروزی ساخته شده اند. در صورتی که از این چراغ ها برای محیط های مدرن این چنینی استفاده شود، زیبایی محیط دو چندان می شود.

اما ممکن است که اگر از چراغ های حیاطی مدرن برای باغ ویلاها و حیاط هایی استفاده کرد که دارای طراحی دکوراسیون مدرن نباشد، توازن طراحی به طور کلی بهم بریزد و از زیبایی فضا کاسته شود.

چراغ دیواری حیاطی سنسور دار

تکنولوژی چراغ های سنسور دار تحول عظیمی در صنایع روشنایی در دنیا ایجاد کرده است. با استفاده از انواع چراغ های سنسور دار مصرف برق به میزان بسیار قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

چراغ دیواری برای حیاط سنسور دار به این صورت کار می کند که با حضور شخص در محیطی که چراغ در آن نصب شده است، به صورت خودکار روشن می شوند و روشنایی را در محیط ایجاد می کنند.

امروزه از چراغ های سنسور دار برای روشنایی و نورپردازی محیط های مختلف باغ و ویلا نیز استفاده می شود و با استفاده از این چراغ ها می توان هر نقطه ای از باغ و یا حیاط را که به آن وارد می شوید روشن کنید.

چراغ دیواری حیاط ال ای دی

چراغ دیواری ال ای دی نوعی از چراغ های حیاطی است که در آنها از تکنولوژی نوری ال ای دی استفاده شده است که به علت بهره بردن از قدرت نورپردازی به صورت ال ای دی، مصرف این چراغ ها بسیار کم است و با استفاده از آنها می توان در مصرف برق به میزان قابل توجهی صرفه جویی کرد.

همچنین در رابطه با این مدل از چراغ های دیواری برای حیاط باید بگوییم که این چراغ ها از قدرت نورپردازی بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. بدنه این چراغ ها نیز مانند سایر چراغ ها است و از زیبایی کافی  و تنوع طراحی برخوردار است و تنها تفاوت آنها با انواع دیگر چراغ دیواری بهره بردن از تکنولوژی نورپردازی ال ای دی می باشد.

چراغ دیواری حیاطی ارزان

به کمک چراغ حیاطی ارزان می توان با صرف هزینه بسیار کم به نورپردازی محیط های باغ، ویلا، باغچه و حیاط پرداخت.

عده بسیار زیادی از افراد می پندارند که به دلیل ارزان قیمت بودن این چراغ ها، کیفیت آنها مناسب نیست و یا از زیبایی برخوردار نمی باشد و به همین دلیل این دسته از افراد برای تهیه چراغ حیاطی ارزان دارای تردید هستند.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه این مدل از چراغ ها دارای قیمت مناسبی در مقایسه با چراغ دیواری های دیگر است، اما انواع بسیار زیبایی از چراغ ها هستند و تنوع مدل های آنها بسیار بالا است و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار هستند به صورتی که برخی از انواع آنها از جنس فلزی آهن و یا آلومینیوم ساخته شده است و برخی از انواع آنها نیز از جنس پلاستیک فشرده ای بی اس ساخته شده اند که بسیار مقاوم هستند.

چراغ دیواری برای حیاط

اجزای تشکیل دهنده چراغ دیواری برای حیاط

چراغ دیواری برای حیاط دارای اجزای مختلفی است و به صورت کلی این چراغ ها معمولا از سه بخش تشکیل شده اند که عبارتند از:

  • پایه چراغ دیواری

برخی از انواع چراغ های دیواری خصوصا انواع این چراغ ها با طراحی کلاسیک برای نصب بر روی دیوار به پایه چراغ دیواری نیاز دارند که در این صورت اگر مدل هایی که به پایه نیاز داشته باشند را تهیه کنید، مسلما باید پایه چراغ را نیز برای آنها تهیه کنید تا بتوانید چراغ را بر روی دیوار نصب نمایید.

چراغ دیواری برای حیاط  پایه دار را نیز می توان در بخش های مختلف حیاط و یا باغ مانند: تراس، بالکن، نشیمن حیاط، آلاچیق، سر درب های حیاط و … نصب کرد و با استفاده از آنها به نورپردازی و زیباسازی محیط کمک کرد.

  • لامپ  ها اصلی ترین بخش چراغ های دیواری حیاطی هستند که نور مورد نیاز برای روشنایی محیط توسط آنها تامین می شود. پرکاربرد ترین و رایج ترین انواع لامپ هایی که امروزه برای تهیه انواع چراغ حیاطی مورد استفاده قرار می گیرد، لامپ های ال ای دی است.

به عبارت دیگر می توان گفت که با پیدایش لامپ های ال ای دی استفاده از لامپ های قدیمی رشته ای دیگر منسوخ شده است و به ندرت می توان در جامعه شاهد استفاده از لامپ های رشته ای بود. لازم به ذکر است که حتی برای روشنایی محیط توسط چراغ های خورشیدی نیز از لامپ های ال ای دی استفاده می شود.

با خریدانواع چراغ رنگی لامپ برای روشنایی توسط چراغ دیواری می توان در زیباسازی فضای مورد نظر تاثیر گذار بود.

  • بدنه چراغ دیواری حیاطی به بخشی گفته می شود که بیشترین تاثیر در زیبایی محیط توسط این بخش تامین می گردد. بدنه چراغ دیواری در طراحی های بسیار متنوع و در رنگ های متفاوت قابل تهیه است و افراد می توانند آنها را متناسب طراحی فضای مورد نظر و یا متناسب با سلیقه خود تهیه کنند.

متریالی که برای ساخت بدنه چراغ دیواری برای حیاط مورد استفاده قرار می گیرد نیز متفاوت است که معمولا بدنه چراغ را از جنس فلزاتی مانند: آلومینیوم و آهن، پلاستیک فشرده، چوب، پی وی سی و شیشه می سازند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *