چراغ محوطه ویلا چیست و انواع آن کدام است؟

چراغ محوطه ویلا چیست و انواع آن کدام است؟

امروزه در ساخت و سازها توجه بسیار زیادی به زیبایی و طراحی محیط داخلی و خارجی ویلا می شود که برای زیباسازی محیط خارجی ویلا از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که یکی از این ابزارها و تجهیزات، چراغ محوطه ویلا است که در واقع تفاوت روشنایی و نورپردازی را آشکار می کند

 

چراغ محوطه ویلا

 

به عبارت دیگر باید گفت که چراغ محوطه ویلا علاوه بر اینکه به نورپردازی قسمت بیرونی ویلا کمک می کند، باعث ایجاد زیبایی محیط نیز می شود و طراحی فضا را بهبود می بخشد.

نورپردازی موضوع مهمی است که در بخش های مختلفی از قبیل: طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی نمای ساختمان و طراحی فضای سبز استفاده می شود تا در طول شب نیز بتوان محیطی زیبا را ایجاد کرد.

اگر در هنگام گشت و گزار در داخل شهر ها به ساختمان ها توجه کنید، می توانید به وضوح اهمیت نورپردازی را دریابید و در نتیجه متوجه اهمیت استفاده از چراغ محوطه ویلا برای نورپردازی فضای ویلا بشوید.

 

انواع چراغ محوطه ویلایی

 

چراغ محوطه ویلا برای نورپردازی بخش های مختلف فضای بیرونی ویلا از قبیل: نورپردازی دیوار، نورپردازی راهرو، نورپردازی ورودی ویلا، نورپردازی فضای سبز ویلا، نورپردازی استخر، نورپردازی آلاچیق و قسمت نشیمن باغ ویلا و … استفاده می شود.

چراغ محوطه ای در انواع بسیار زیادی قابل تهیه و خریداری است و می توان آن را متناسب با فضای مورد نظر، سلیقه افراد، طراحی مورد نظر، نیاز و … تهیه کرد. در رابطه با انواع چراغ محوطه ویلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ آویز : این مدل از چراغ محوطه به گونه ای است که باید آن را به دیوار نصب کرد و پس از نصب بر روی دیوار حالت آویز دارد و نمای بسیار زیبایی را به محوطه ویلا می دهد. چراغ آویز به گونه ای هستند که با وزش باد شدید به این سو و آن سو می روند و تکان می خورند.

 

  • چراغ پارکی دو شعله: چراغ پارکی دو شاخه یا چراغ حیاطی  دارای پایه ای است که پایه آن در داخل زمین نصب می شود و پایه آن در مدل های مختلفی موجود است به این شکل برخی دارای پایه بلند، برخی دارای پایه کوتاه و برخی دیگر دارای پایه های مدل دار هستند که زیبایی آنها در مقایسه با پایه های ساده بیشتر است. قسمت چراغ این چراغ پارکی های دو شاخه نیز دارای دو عدد حباب است و به صورت دو شاخه است که در داخل آن دو عدد لامپ قرار می گیرد.

 

  • چراغ دیواری: چراغ های دیواری بر روی دیوار نصب می شوند و پایه آنها بر روی دیوار ثابت و محکم می شود. از این چراغ ها بر روی نورپردازی دیوارهای ویلا استفاده می شود. از این چراغ ها در نورپردازی بالکن و تراس ویلا نیز استفاده می گردد.

 

  • چراغ سردری: چراغ های سردری همان طور که از نام آنها پیداست، برای سر در ویلا مورد استفاده قرار می گیرند. این چراغ ها ظاهر زیبایی را برای قسمت ورودی ویلا فراهم می کنند و همچنین نور مورد نیاز برای روشن شدن کوچه و قسمت ورودی ویلا را فراهم می نمایند.

 

  • چراغ چمنی: نورپردازی بر روی چمن و یا گیاهان موجود در باغ باعث ایجاد زیبایی چشم نوازی در طول شب می شود و فضای باغ را بسیار دل انگیز می کند، از این رو چراغ چمنی یکی از انواع چراغ محوطه ویلا است که برای نورپردازی بر روی چمن و یا گیاهان موجود در باغ و باغچه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • چراغ دفنی: یکی دیگر از انواع چراغ محوطه که امروزه استفاده از آنها در میان مردم بسیار باب شده است، چراغ دفنی است. این چراغ ها به صورت دفنی هستند، بدین شکل که کاملا در داخل زمین دفن می شوند و نور را از داخل زمین انعکاس می دهند. چراغ های دفنی حجم کمی دارند و چراغ های کوچکی هستند، اما با توجه به اندازه کوچک آنها نور خوبی را می توانند ساطع کنند. از چراغ های دفنی برای نورپردازی قسمت راهرو ویلا و نورپردازی باغچه و استخر و بخش های دیگری استفاده می شود.

 

چراغ محوطه ویلا

 

چراغ محوطه ویلا دارای چه رنگ هایی می باشد و از چه متریال هایی ساخته می شود؟

نورپردازی حیاط  دارای رنگبندی های مختلفی است، به عنوان مثال: در رابطه با رنگ بندی های ذکر شده می توان به رنگ سفید، قهوه ای، طلایی و مسی اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که چراغ محوطه ویلا از متریال های مختلفی از قبیل: فلز، آلومینیوم و پلاستیک ساخته می شوند. برخی از انواع این چراغ ها نیز قابلیت ضد زنگ زدگی دارند و در صورت بارش برف و باران دچار زنگ زدگی نمی شوند.

 

قیمت چراغ محوطه ویلایی چه قدر است؟

 

چراغ محوطه ویلا دارای قیمت های متفاوتی است و قیمت آن بستگی به  نوع چراغی که تهیه می شود، جنس چراغ، اندازه چراغ و … دارد. به طور کلی باید گفت که قیمت چراغ محوطه از صد هزار تومان شروع می شود تا حدود دو الی سه میلیون تومان.

رعایت نکات ایمنی در خصوص استفاده از چراغ محوطه ویلا:

در صورت استفاده از چراغ محوطه ، نکات ایمنی را در نظر بگیرید. چراغ محوطه ویلا را به گونه ای نصب کنید که سیم کشی چراغ ها دارای محافظ باشد و در صورت تماس با آب و یا در مواقع بارندگی باعث ایجاد برق گرفتگی و یا اختلال های دیگر نشود.

همچنین توجه داشته باشید که سیم کشی چراغ های محوطه ویلا به گونه ای انجام شده باشد که در حین رفت و آمد در محیط ویلا مزاحمت ایجاد نکند و به عبارت دیگر در دست و پای اشخاص نباشد.

اگر در هنگام سیم کشی چراغ های محوطه ویلا به مسائل ایمنی توجه نشود، حتی ممکن است که سیم کشی توسط حیواناتی مانند: گربه، مرغ و خروس، سگ و … نیز دچار آسیب شود و باعث ایجاد خطراتی برای افراد گردد.

در نتیجه توصیه ما به شما عزیزان این است که در صورت استفاده از هر نوع چراغ محوطه ویلا، نکات ایمنی را کاملا در نظر بگیرید و آن را رعایت کنید تا خطری برای شما وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *