چراغ برای فضای سبز

چراغ برای فضای سبز

چراغ برای فضای سبز باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ انواع چراغ برای پارک ها چیست؟

چراغ برای پارک را از کجا می توان تهیه کرد؟ چراغ پارکی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

با صنایع روشنایی شیک سازان همراه شوید

متریال ساخت چراغ فضای سبز چیست؟

در این مقاله که از سوی همکاران ما در مجموعه صنایع روشنایی شیک سازان برای شما عزیزان آماده شده است، قصد داریم که به مسائل اصلی و مهم در خصوص چراغ فضای سبز با شما عزیزان صحبت کنیم. با این وجود اگر به کسب اطلاعات در رابطه با چراغ فضای سبز مشتاق هستید، می توانید با ما همراه باشید و ده دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مطلب کنید.

از زمانی اختراع لامپ و چراغ تا کنون، تحول عظیمی در روشنایی شهر ها و کشور ها ایجاد شده است. به نحوی که امروزه روشنایی و چراغ از بخش های جدایی ناپذیر محیط های مختلف تبدیل شده است و بدون وجود آن زندگی برای مردم شهر با مشکل مواجه می شود.

چراغ ها امروزه نه تنها برای روشنایی و رفع نیاز انسان در خصوص روشنایی و نور در تاریکی به کار می روند، بلکه این کالا در خصوص زیبایی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و کمک به زیبایی محیط در طول شب از جمله مهم ترین دلایل مصرف چراغ است و با وجود آن میتوان نورپردازی در محیط های مختلف را انجام داد و زیبایی بیشتری به شب بخشید.

بسیاری از مکان های معروف ایران و جهان به دلیل زیبایی در نورپردازی در طول شب معروف شده اند. به عنوان مثال: پل طبیعت تهران از جمله مکان هایی در ایران است که جلوه و زیبایی آن در طول شب به دلیل نورپردازی، زبان زد شده و مردم بسیاری تمایل دارند که اوقات فراغت خود را در طول شب در این مکان بگذرانند.

چراغ برای فضای سبز چیست؟

چراغ هایی که برای روشنایی فضای سبز مانند: پارک، حیاط، باغچه، محوطه فضای سبز ادارات و ویلاها به کار می روند را چراغ فضای سبز و یا چراغ پارکی می گویند که این چراغ ها برای روشنایی، زیبایی و نورپردازی بخش های ذکر شده استفاده می شوند و مختص این فضاها طراحی شده اند.

چراغ برای فضای سبز

چراغ پارکی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

مهم ترین ویژگی هایی که باید در یک چراغ پارکی وجود داشته باشند، به شرح زیر هستند:

سازگار بودن با شرایط جوی مختلف

چراغ فضای سبز باید با شرایط جوی مختلف مانند: برف،باران، طوفان و نور شدید آفتاب در تابستان سازگار باشد و در این شرایط جوی دچار آسیب نشود.

زیبایی ظاهری

زیبایی مساله بسیار مهمی است که در همه مسائل و تمامی امور به آن توجه می شود. به همین دلیل زیبایی چراغ فضای سبز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به زیبا شدن محیط فضای سبز مورد نظر کمک می کند.

استفاده از متریال مناسب با محیط برای ساخت آنها

متریالی که برای ساخت این چراغ استفاده می شوند نیز بسیار مهم می باشند. به عنوان مثال: متریال چراغ باید به گونه ای باشد که در مقابل شرایط جوی مختلف دچار آسیب نشود و زیبایی خود را از دست ندهد.

بهره بردن از تکنولوژی جدید روشنایی

در صورتی که چراغ فضای سبز از تکنولوژی های روز دنیا مانند: لامپ و چراغ ال ای دی و یا استفاده از انرژی خورشیدی برای روشنایی بهره مند باشد، هم به محیط زیست کمک بیشتری می شود و هم در روشنایی محیط موثر تر است.

مقرون به صرفه بودن و قیمت مناسب

هزینه و قیمت تهیه چراغ های پارکی نیز از دیگر ویژگی های مهم هستند که معمولا هر کسی در زمان تهیه این چراغ ها به اولین نکته ای که توجه می کند قیمت چراغ فضای سبز است.

به همین دلیل چراغی که در عین بهره بردن از ویژگی های فوق دارای هزینه مناسبی نیز باشد را می توان چراغ مناسبی در نظر گرفت.

روشنایی محیط به صورت مناسب

میزان روشنایی توسط چراغ پارکی و وسعت فضایی که تحت روشنایی چراغ قرار می گیرند نیز از دیگر ویژگی هایی است که می توان بر اساس آن مناسب بودن و یا نبودن یک چراغ فضای سبز را تعیین کرد.

دوام و ماندگاری بالا

در نهایت آخرین ویژگی که می توان در خصوص یک چراغ  در نظر گرفت، دوام و ماندگاری بالای آن است. به صورتی که سیستم روشنایی و نورپردازی آن به سرعت از کار نیوفتد و یا بدنه آن به سرعت دچار آسیب نشود و به صورت کلی از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

چراغ فضای سبز از چه اجزایی تشکیل شده است؟

چراغ برای فضای سبز معمولا از سه بخش تشکیل می شود که این بخش ها عبارتند از:

بدنه و یا پایه چراغ

بدنه و یا پایه بخش بیرونی چراغ پارکی است که زیبایی چراغ به این بخش مربوط می شود و تنوع زیادی در این بخش از چراغ پارکی وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که چراغ فضای سبز با استفاده از بدنه و یا پایه آن بر روی محل مورد نظر نصب می شود.

حباب

حباب به بخشی از چراغ گفته می شود که محافظت از لامپ را انجام می دهد و باعث می شود که لامپ در برابر شرایط جوی و یا فشار و آسیب های دیگر دچار مشکل نشود و سالم باقی بماند. حباب ها نیز دارای انواع بسیار زیادی هستند و دراشکال مختلفی می توان انها را تهیه کرد.

لامپ

در نهایت لامپ نیز که بخش اصلی چراغ پارکی را تشکیل می دهد و بدون آن روشنایی حاصل نمی شود. لامپ ها دارای انواع مختلفی هستند و می توان آنها را برای یک چراغ فضای سبز در انواع معمولی، ال ای دی و یا خورشیدی تهیه کرد.

لازم به ذکر است که لامپ های مختلف می توانند نور محیط را به رنگ های مختلف از قبیل: زرد، سفید، آبی، صورتی، سبز و … تهیه کنند.

متریال ساخت چراغ فضای سبز چیست؟

انواع متریال و موادی که برای ساخت چراغ فضای سبز استفاده می شوند، عبارتند از:

  • شیشه
  • پلاستیک
  • پلی استر
  • چوب
  • فلزاتی مانند: آهن، آلومینیوم، برنج
  • پی وی سی

انواع چراغ برای فضای سبز چیست؟

چراغ برای فضای سبز دارای انواع مختلفی به شرح زیر است:

چراغ دفنی

چراغ های دفنی به انواعی از چراغ برای فضای سبز گفته می شود که به صورت دفنی هستند و کاملا در داخل خاک و یا زمین قرار داده می شوند و نور را از زمین به سمت بالا می تابانند که این نوع از چراغ های فضای سبز دارای یکی از قشنگ ترین جلوه ها و نورپردازی ها برای محیط هستند و فضای بسیار زیبایی را در طول شب ایجاد می کنند.

چراغ بدون پایه

چراغ های بدون پایه همانند چراغ آویز  نیز به چراغ هایی کفته می شود که هیچ گونه پایه ای ندارند و حباب چراغ به صورت مستقیم و بدون پایه بر روی زمین نصب می شود. در این چراغ ها نیز معمولا از حباب های کروی شکل استفاده می شود.

چراغ پایه دار

چراغ های پایه دار که برای فضای سبز استفاده می شوند به گونه ای هستند که یا پایه آنها بسیار بلند و در حدود یک و نیم الی دو متر است و یا پایه آنها در حدود نیم متر و کمتر است. این چراغ ها به واسطه پایه در محل مورد نظر نصب می شوند و معمولا از آنها برای روشنایی پیاده روی فضای سبز، داخل باغچه، ایوان، جلوی درب ورودی حیاط و… استفاده می شود.

چراغ خورشیدی

چراغ خورشیدی که امروزه طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است، از انواع چراغ برای فضای سبز است که در آنها از انرژی خورشید برای روشنایی محیط استفاده می شود بدین شکل که در این چراغ ها یک باتری تعبیه شده و باتری انرژی خورشید را درطول روز جذب می کند و در شب هنگام با استفاده از انرژی ذخیره شده به روشنایی می پردازند که این چراغ ها دارای مزیت های زیادی هستند و در مصرف انرژی برق و آب صرفه جویی می کنند و خطر برق گرفتگی به علت آبیاری فضای سبز را کاهش می هند.

چراغ برای فضای سبز را از کجا می توان تهیه کرد؟

اگر قصد دارید که برای فضای سبز مورد نظر خود چراغ تهیه کنید، می توانید به وب سایت صنایع روشنایی شیک سازان مراجعه کنید و از محصولات این مجموعه استفاده کنید. صنایع روشنایی شیک سازان دارای انواع مختلفی از چراغ های فضای سبز و انواع دیگر چراغ ها است که میتوانید بر اساس سلیقه ونیاز خود به تهیه انواع این چراغ ها بپردازید و از محصولات این مجموعه استفاده کنید.

خرید از این مجموعه بسیار آسان است و برای انجام خرید کافی است تا به صفحه محصولات وارد شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را به سبد خرید بیفزاید و در نهایت نیز فرآیند خرید را تکمیل کنید.

کلام آخر در مورد چراغ برای فضای سبز

با توجه به مطالب ذکر شده در خصوص چراغ برای فضای سبز به شما عزیزان توصیه می کنیم که اگر قصد دارید به خرید انواع چراغ برای فضای سبز بپردازید، حتما موضوعات ذکر شده را در نظر بگیرید تا بتوانید یک محصول ایده آل و مناسب برای نیاز خود تهیه کنید و از محصولات بهترین تولید کننده حباب چراغ بهره ببرید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *