چراغ پارکی پلی کربنات چیست؟

چراغ پارکی پلی کربنات چیست؟

یکی از انواع تجهیزات روشنایی و نور پردازی که برای پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد، چراغ پارکی پلی کربنات است که در این مطلب قصد داریم در رابطه با این نوع چراغ ها و متریال مورد استفاده برای ساخت آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

آیا می دانید پلی کربنات چه نوع ماده ای است؟ آیا تا به حال تجهیزات ساخته شده با استفاده از این ماده را دیده اید؟ تفاوت روشنایی با نورپردازی چیست؟

پلی کربنات چیست؟

چراغ پارکی  به صورت کلی ساخته شده از پلیمر های توموپلاستیک است و در زمینه اموری مانند: قالب سازی و تغییرات حرارتی دارای کاربرد است. این پلاستیک ها به صورت گسترده ای در صنایع شیمیایی نوین دارای کاربرد هستند.

این ماده به عنوان سخت ترین ماده شفافی شناخته می شود که به جای شیشه در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

ماده رزین پلی کربنات در سال 1953 میلادی توسط دکتری به نام دانیال فاکس در کمپانی جنرال الکتریک ساخته شد و در سال 1958 به صورت انبوه به بازار مصرف ارائه شد و امروزه یکی از انواع محصولاتی که توسط این ماده ساخته می شود، چراغ پارکی پلی کربنات است.

چراغ پارکی پلی کربنات

این نوع از تجهیزات روشنایی همانند چراغ حیاطی مدرن توسط متریال پلی کربنات ساخته می شوند و برای روشنایی پارک ها از آنها استفاده می گردد و علاوه بر ایجاد روشنایی به زیبایی محیط پارک و یا فضای سبز نیز کمک می کنند.

 

چراغ پارکی پلی کربنات

مزایای چراغ پارکی پلی کربنات

در رابطه با مزایای این تجهیزات نوری و پایه چراغ پارکی باید به موارد زیر اشاره شود:

  • از آنجایی که پلی کربنات دارای پوشش ضد اشعه ماورابنفش است و در مقابل این اشعه مقاوم می باشد، در نتیجه چراغ هایی که این ماده ساخته می شوند، در برابر تابش خورشید مقاوم هستند و تغییر رنگ پیدا نمی کنند.
  • مواد استفاده شده در این تجهیزات نوری به گونه ای است که در صورت بروز آتش سوزی به صورت خودکار مانع از گسترش آتش می شوند و صورت خودکار خاموش می شوند.
  • این محصولات از نظر ظاهری دارای زیبایی هستند و به زیبایی محیط کمک می کنند.
  • دوام و ماندگاری آنها بالا است و سالیان زیاد می تواند برای روشنایی محیط پارک و فضای سبز استفاده شود.
  • تنوع این محصولات زیاد است و در طراحی های متفاوت و انواع مختلف قابل تهیه هستند.

معایب چراغ پارکی پلی کربنات چیست؟

چراغ پارکی led  مانند سایر تجهیزات روشنایی دارای معایبی می باشند که در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات روشنایی که از این ماده برای ساخت آنها استفاده می شود، به میزان بسیار زیادی داغ می شوند، خصوصا بروز این اتفاق در فصول گرم سال شدت بیشتری به خود می گیرد.
  • هزینه مورد نیاز برای تهیه آنها نسبتا بالا است، زیرا هزینه مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه و پوشش مخصوص ضد اشعه ماورا بنفش که در آنها استفاده می شود هم نسبتا گران است.
  • پلی کربنات در هنگام آتش سوزی شعله ور نمی شود، اما یک ماده دودزا است.
  • با وجود اینکه چراغ پارکی پلی کربنات دارای شفافیتی مشابه به شیشه است، اما سطح آن حالت خش پذیری دارد و در این صورت زیبایی چراغ را به مرور زمان تحت تاثیر قرار می دهد.​

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *